nu är det bara för mycket..

när jag läste det här blev jag faktiskt SUR!!
var är sverige påväg?
 
nu kommer folk bli sura men det skiter jag i nu.. nu har det gått för långt! vilka svenskar har lust att höra på detta på morgona/kvällarna? :O okej om muslimerna vill ha moskeer i sverige för att ha någonstans att be, MEN däremot tycker jag INTE att de ska få ha böneutrop. jag är inte sån som inte tycker att vi ska ta in invandrare men om man får bo i ett så bra land som sverige ändå är (snart är det väl över) så tycker jag att man ska anpassa sig till våran livsstil. det är så jävla mycket tjat om att VI är rasistiska som sjunger VÅRAT LANDS nationalsång?! jag har själv varit nära att få en sten i huvudet när jag och flera kompisar sjöng den på nationaldagen, DET ÄR INTE OKEJ! och nej, jag drar inte alla över en kant, vet flera muslimer som är jätte schyssta och som FAKTISKT HAR ''anpassat'' sig, varför kan inte alla andra va lika duktiga? 
 
´´Vi har levt hela våra liv i Sverige, vi har betalat skatt, vi har varit duktiga medborgare, vi har gett mycket till Sverige. Nu vill vi ha lite tillbaka. Nu vill vi ha religionsfrihet, säger Ismail Okur´´
 
WTF säger jag bara?! vadå nu vill vi ha lite tillbaka?! 
vi har tagit emot er, gett er bostad och pengar för att ni ska slippa krig och elände hemma. är inte det tillräckligt? det där va det dummaste jag har hört. vi har religionsfrihet i sverige, tillräckligt. 
och sen säger han att deras böneutrop är som våra kyrkklockor, ja det klart att det är så, det förstår jag. MEN igen, man kan inte få allt man vill ha och dessutom skulle vi ALDRIG få bygga kyrkor i muslimska länder. så vi är grymt givmilda som ens går med på det här...
 
är inte rasist men nu har det gått för långt..
någon som håller med?
 
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Ja, håller verkligen med.

Svar: förstår det! :p
temmzan.blogg.se

2012-09-28 @ 23:47:58
URL: http://fridamanheij.blogg.se
Postat av: linah

har bott i sverige hela mitt liv och tycker att att vara rasist eller liknande är löjligt *(menade inte att du va de nu:P)

men håller faktiskt meed

Svar: precis, glad att det finns såna som dig som förstår vad jag menar :) är inte rasist men vissa saker kan ändå bli för mycket lixom.
temmzan.blogg.se

2012-09-29 @ 00:52:12
URL: http://linaheve.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0