mina åsikter om djurparker

eftersom jag går djurvård och är på djurparken 1 gång i veckan genom skolan så bara måste jag ta upp det här nu.. som många vet (de som läser tidningen eller som hänger med allmänt bara haha ;)) så har det varit mycket snack och diskussioner om djurparker nu. till exempel parken i eskilstuna och ölands djurpark.
 
min klass (vi som läser djurvård) har spenderat 1 dag i veckan på parken zoo i eskilstuna sedan ettan och det var redan då flera av oss som märkte/märker konstiga saker hos djuren.. tänker inte gå in på alla saker i detalj men djuren behandlades inte som det borde iaf! till slut anmälde några parken och parkchefen kom till skolan och pratade med oss. när vi tog upp det vi hade sätt osv pratade hon bara bort allt och vände på hela diskussionen som att det var vi som inte kunde något. jag kan inte tala för hela min klass men jag VET att FLEEEERA inte tycker om parkens djurhållning och jag är så glad att det här har kommit upp nu!! 
 
sen om jag ska prata allmänt om djurparker så har jag aldrig riktigt varit för det. vilda djur som hålls instängda i små hägn, fel miljö osv för att vi människor ska underhållas, tycker jag är helt fel. en person som har ett ''djuröga'' ser hur lätt som helst om ett djur inte mår bra eller är understimulerad, och det har ju visat sig hur tydligt som helst på djurparker. SAMTIDIGT så förstår jag att vi måste bevara utrotningshotade djur med all tjuvskytte, skogsskövling mm MEN då ska det skötas också! och nej, det är nog inte det lättaste och billigaste men en sån verksamhet ska INTE vara för ekonomins vinning. det ska ske för att djuren ska må bra! och jag VET att till och med min klass skulle kunna utforma bättre hägn till djuren än vad som finns nu..
 
JUST SAYIN.
kolla kalla fakta ikväll, tv 4 21.30
 
och kolla och läs mer häääär
(intressant kan jag lova)
 
http://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon?video_id=2229659
http://www.expressen.se/nyheter/dokument/djuren-dodas---nar-de-inte-langre-far-plats/
 
 

Kommentarer
Postat av: Mollie Carlsson

Det är hemskt! Såg avsnittet på tv igår och kollade på klippen nu som du länkat. Hur fan tänker folk!? Pengar är fan inte allt! Djuren är viktigast, speciellt i en djurpark med utrotningshotade djur...

Svar: ja.. finns så JÄVLA mycket mer skit om det stället!!
temmzan.blogg.se

2012-10-17 @ 20:31:58
URL: http://molliecarlsson.blogg.se
Postat av: Mollie Carlsson

Berätta! Skriv på sms eller pm på fb, jag vill veta. Är så otroligt arg på dem nu asså! :o Hoppas nån kommer och tar djuren ifrån dem!

2012-10-17 @ 22:38:41
URL: http://molliecarlsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0